Hera

Vilodag?
Söndag, vilodag och kanelbullens dag !?!

När jag steg upp hade pappa gjort frukost, precis som igårmorse. Trevligt, det är jag inte van vid! Det bar sedan av till Storuman för att hälsa på lillebror och fara å kika på något de (han och hans sambo) funderar på att köpa. Köpte sedan grillkorv på SO macken, lite bullar...och tillagade det (grillkorv, kaffe bullar) hos min storasyster. Lillbultens kusiner tog sig an henne...hon fick karameller och se film, det tyckte hon var kul :) Syrran har köpt en tax...så jäkla goooo!!!! När jag växte upp hade vi tax i stort sätt hela tiden. Den sista, Tanja, tror jag blev typ 14 år...men jag tror...obs obs...tror inte att jag vill ha en egen för de är så i bengen tjuriga! Kul dock att syrran har en som man kan gosa med :) När vi åkte hem så skulle Lillbulten gå från huset till bilen...när det typ tog evigheter, eller jag uppfattade det som evigheter, så jag tog henne på armen och pulade in henne i bilen. Det innebar att hon gallskrek i typ 10 minuter. Helt hysterisk, jag lovar! Efter att jag gjort ett ärende så stannade jag på Bilisten för att köpa lite smågodis innan hemfärd (då hade hon just lugnat sig) så ville hon där inne "åka vagnen"...problemet är att de har ingen kundvagn där (vilket de i och för sig sällan har på mackar)...så då gallskrek hon igen...oj oj oj vilket humör hon kan ha! Kassörskan öppnade dörren åt mig eftersom jag hade en arg Lillbult på ena armen och den andra bar jag Lillan med. Den unga kassörskan var säkert glad att jag gick och kommer nog vänta några år med att skaffa barn...

Imorgon ...är det en annan dag!
/Hera
Svägerskan med en typ likadan kusin :D

Haha! Känner igen fenomenet med gallskrik för det man själv tycker är "ingenting"... Fast jag har ju bara en... Lider med dig och hoppas att det går över snart! Ha det gott! /U

Maja

Skrika kan och gör ju alla barn då det bär emot men man klarar av det bättre hemma då man inte behöver tänka på andra människor. Och andra sidan har alla som har barn råkat ut för det. Det gäller bara att bita ihop och låtsas som det regnar.

Se you/Sväris

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress