Hera

Saknar några
Saknar Hästtjejen och M, familjen är liksom inte komplett helt enkelt. Lillbulten är inne i ett il, jag får tampas med henne flera gånger per dag. Idag började det med att hon inte ville ha något annat än strumpbyxor, vilket är lite kläder om man ska åka in på Konsum...sedan vill hon inte äta, inte sova, inte byta blöja, inte vara utan blöja, inte att Lillan ska nudda vid henne...för att i nästa stund sätta i sig en vuxenportion havregrynsgröt, lägga sig och sova lunch alldeles för sent på eftermiddagen, sätta på sig gympaskorna själv osv...

Efter handling på Konsum och surr med bybor och andra "hemvändare" så kikade vi förbi hos min faster L, alltid lika trevligt. Hon överraskade mig med att ge mig några delar av en service som hon ärvt efter sin mor...alltså min farmor. Jag blev jätteglad!!! Det ska jag vara rädd om! Min farmor dog i slutet av 60-talet...så den har några år på nacken! :) Pappa hade några fat så de fick jag av honom när jag kom hem till honom:) Pappa är jättepigg (allt är ju relativt)...imorse var det han som dukat fram frukost! I eftermiddag satte vi in lite kort i fotoalbum men vi behöver mer fickor. Lillebrorsan var förbi och bytte till vinterhjul på sin och pappas bil plus monterade bort ett bakhjul på traktorn, det ska få nytt däck...brorsan skulle lämna in det...på ringcentralen antar jag!

Jaa...nu har tjurbulten just somnat...man kanske ska göra samma sak själv!

/Hera

Pernilla

Kort är skojs :D

Anonym

Skönt att se andra sliter håret oxå=)vår lilla tös har humör till max!kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress