Hera

En farmare är jag!

En farmare är jag, i alla fall i den virituella världen. En applikation som finns i Facebook heter Farmville, vilket är ett spel där man har en farm och vartefter man sår, skördar och sköter sina djur så tjänar man pengar (coins)...så att man kan köpa mer mark, så ännu mer...osv. Har spelat några veckor nu och det går rätt bra, har gott om pengar men börjar tycka att det blir segare och segare att gå upp på nästa nivå. För varje gång man kommer på en ny nivå så finns nya grödor tillgängliga att så...eller nya hus att köpa. Lite sur är jag för det är nämligen så att varje gång man kliver upp på en ny nivå så belönas man med en cash (en sedel), man kan även köpa cash för riktiga pengar men det skulle aldrig falla mig in, hur som haver efter noga övervägande och väntan på att tillslut ha 25 cash så köpte jag en 10 litersdunk med bensin till mina motordrivna fordon. Denna dunk räcker således 10 gånger längre än den 1 litersdunk jag hade och den återfylls genom att man låter tiden gå...men igår hade den försvunnit....helt plötsligt var 10 litersdunken en 1 litersdunk igen...som inte räcker någonting! Vad ska man göra? Gå upp 25 nivåer till? Det tar ju evigheter! Måste vara någon bugg i spelet :( Hoppas den dyker upp igen dock!
Min farm...på långt håll...

Inte har jag tid med sånt där trams...kanske en del av er tänker...jaaa, jag kanske inte gör något som ni gör....tittar på sporten t.ex....Vet jag att jag inte har möjlighet att kika in på farmen på några dagar så planterar jag en gröda som tar t.ex. fyra dagar att växa så att det är dags att skörda. Tar en växt fyra dagar på sig att bli klar har jag dessutom lika mycket tid på mig att skörda...alltså ytterligare fyra dar. Det som däremot gör att jag funderar på om jag håller på att bli snurrig är att jag sorterar, grupperar och radar upp olika trädsorter och djur. De står alla helt onaturligt på rad alla vända åt samma håll. Jag försöker utnyttja markytan till max, dessutom så har jag odlat grönsakerna i rutmönster så att det liknar en lapp som kan ingå i ett lapptäcke...det är kanske mitt sätt att kompensera för att jag inte får använda min hjärna på jobbet för att fundera på...t.ex. hur ska jag ställa frågor på bästa sätt så att jag kan utröna vilka behov en kund har och hur jag kan möta det med ett erbjudande från banken...eller så är det bara ett sjukt meningslöst tidsfördriv...vad vet jag...men jag trivs med det här just nu och så länge det är roligt så är det okey. Eller hur?

/Hera
Här ska jag dock farma på riktigt till våren...LYCKA :-)

Lizaloop

ja harreligen verkar som om alla har fastnat i det där.......

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress