Hera

Vråååål!!!
Dagarna rusar iväg! Tiden går fort när man har händerna fulla. Vi planerar dop, funderar kring tapeter och golv, utseende på bron, bänken i badrummet. Vilka kläder ska alla ha på dopet, vilka kommer och hur många tårtor behövs. Vilka kakor ska svärmor och svägerskan baka till dopet och ja just ja...katten ska ha p-piller idag. M har slipar småtjejernas rum och jag går upp och dammsuger efter honom. Dammtorkar bort det värsta...förhoppningsvis kommer tapeter upp imorgon...hämtade dem idag....fundera kring ekonomin och hur ska det bli för pappa nu när han åker hem imorgon...få se nu...när jag ändå är till Lycksele så borde jag gå in på Jysk och kolla duschdraperier...öhhhh beställa medicin till pappa så att det finns på apoteket i Storuman på måndag och skriva ut papperet han ska ha med sig vid vaccinationen. Hästjejen kommer hem imorgon...KUL!!! Sätter slutligen punkt för dagen med att bada Lillan...M tar hand om henne...Lillbulten tar över badbaljan och jag tar en lååång härlig dusch...efter detta bryter helvetet loss...Lillan skriker skriker skriker som jag aldrig hört en bäbis skrika förr. Tillslut blir jag förtvivlad och vet inte vad jag ska göra...M är förtvivlad och min far likaså. Efter dryga halvtimman somnar hon utmattad...nu har hon sovit 1 1/2 timma men ligger och hulkar i sömnen...stackars liten. Vad var det för fel? Ingen aning! Jag gav henne tillägg för första gången på länge...kan det vara det? Tål hon inte komjölken som finns i den...Puhhhh säger jag bara...nu går jag isäng!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress