Hera

Vad gör du mamma?

Jag stryker aldrig kläder, brukar hänga upp på tork så ordentligt och viker sedan snyggt ihop...stryker möjligen med handen...lite som ArmbrytarHeidis pappa gjorde i filmen. Idag när jag tog ner strykbrädan från vinden för att stryka sängkläder (det är ju faktiskt rätt fint med släta lakan) så frågar Lillbulten försiktigt ...
-Vad är det där?
- En strykbräda och ett strykjärn...
- Den kör som ...en båt!
Jahaa svarar jag tankspritt...
-Men, vad gör du mamma???

Jaaa då var jag tvungen skratta...hon har nog aldrig sett mig stryka

- Jag stryker så att sängkläderna blir släta och fina.
- Stryker platt i sängen...


:D
/Hera

Lizaloop

jag kan rekomendera elektrisk bordsmangel....

väldigt praktiskt å ganska kul oxå, inte skulle jag då stå och stryka sängkläderna!!

Överkurs ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress