Hera

STOR framruta
Var på det öppna mötet som Norrstyrelsen höll här i Vindeln härmodagen. Deltagandet var tyvärr lågt..lägre än vad det väntat kändes det som. Fördelen var att istället för att sitta på läktarna på Forum så rymdes vi runt ett långbord. Det var intressant att höra informationen, att det inte är frågon OM det ska bli en region norr utan NÄR. Nu fick vi ju alla höra igår att det inte blir nu i alla fall...allt pga att man inte är överens om hur gränsen ska gå i södra delen av norrland. Synd tycker jag...för ett enat norrland blir nog något att räkna med för Stockholmare och EU ;) det kanske är därför allt förhalas....nej nu var jag konspiratorisk :-)  www.norrstyrelsen.se där kan ni läsa mer ni som vill.

I Norrstyrelsens arbetsgrupp för näringsliv och innovationer är Lennart Gustavsson (V) ordförande, han var där. (Jag tycker det är lite festligt med en vänsterpartist som ordförande i just den arbetsgruppen...men okey) En man i hans jaktlag uttryckte en gång "att det finns en anledning att framrutan är större än backspegeln", det tyckte jag var ett bra uttryck :-D

Hittade på Norrstyrelsens hemsida ett litet spår efter min syster...det var på det här seminariet hon var och talade när hon hälsade på mig. Hon har dessutom haft flyt på sistonde...eller skicklighet ska man väl säga. Företaget hon är VD för har fått hem en herrejössesstoraffär!


Å hörreni...läste ni det här? Snart kan vi åka hit å dit :)
/Hera
Ingrid

herrejössesstoraffär. Kul tycker jag:-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress