Hera

Ont i knät!
Igår halkade jag på väg ner till brevlådan, otur var att svärfar hade slirat lite med traktorn så massa grovgrus tittade upp (trots detta halkade jag) så förutom att slå mig onaskeligt mycket så skar jag en lång reva på både byxa och ben. Tur var att eftersom jag just sanerat vardagsrummet på slipdamm så hade jag arbetsbyxor på mig, benet det läker väl....

Idag halkade jag igen!!! På samma ställe!!! Igår hade jag inneskor så jag tänkte att idag är det lugnt, jag tar rejäla vinterskor...ni ska veta att det gör väldigt ont att slå ett redan svullet knä ännu en gång, byxorna klarade sig men inte självkänslan. Imorgon...tar jag fram stavar, sparken eller skickar min man :-D

/Hera
Pernilla

Du får göra som jag )som är paniskt rädd för att bryta lårbenshalsen eller bara slå mig i största allmänhet). Jag använder broddar när jag går ner till bredlådan! :-)

Svägerskan

Aj då!! Kanske kan passa med broddar i julklapp (i förskott?) :P

Pernilla

"Bredlådan"? Jo, tjenare...SÅ mycket post får vi inte. Fast en "bredlåda" kanske inte vore så dumt, halkar jag så fångar den upp mig så jag inte rullar ut på vägen...

Hera

:-D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress