Hera

Länge sedan sist!
Länge sedan sist jag skrev här. Gör nu ett seriöst försök. Sista tiden har jag mer som bara tvär slängtihop något, man känner sig ofta splittrad. Fullt upp har jag här hemma, trivsamt...men ovant :) Lillbulten surrar och surrar, Lillan som antingen sover eller vill ha absolut full uppmärksamhet...det är dock roligt.

En liten tillbakablick...

Rätt kul såg M ut när han provsmakade Harissa åt mig. Ni vet den där algeriska soppan jag gjorde för en tid sedan, den ville jag bjuda på till de som fick lång resa i samband med dopet. Sist jag gjorde den så hoppade jag över Harissa, jag visste inte vad det var och än mindre hittade jag det på någon affär. När jag vid ett tillfälle var in på nya Icaaffären i Lycksele så hittade jag en liten liten konservburk med Harissa...så då passade jag på att köpa den. Hur som haver, kvällen innan dopet så gjorde jag i ordning soppan och tillslut var det dags för Harissa...efter behag stod det i receptet. Rådfrågade maken...om han trodde att det var starkt eftersom burken var så liten...han erbjöd sig att smaka, gav honom på spetsen av en tesked...OJ OJ OJ...det nästan rök ur öronen :-D...han tuggade mjukbröd för att dämpa smaken och jag småskrattade...glömde bort mig och stoppade skeden i munnen...oj, det var starkt fast skeden egentligen var tom.

Dopet...fantastiskt roligt, vi blev trots att en del inte dök upp pga förkylningar 36 personer. Prästen var fantastiskt bra, uppmanar er som var där och fotade att snälla snälla dela med er av bilderna till mig!

Chinook...det är fortfarande tomt, vi lämnar ofta hallampan på nattetid eftersom han var lite mörkrädd...

Pappa...jo det är under omständigheterna bra, i alla fall när jag pratade med honom för ett par dagar sedan.

Ombyggnationer...jo nu listas det, sista rummet tapetseras och sista golvet läggs nog i helgen...hinner nog inte dricka glögg i tv-soffan...till första advent...men nästan.

Snön...har inte kommit :-( nu när jag kikar ut så regnar det...är så besviken!

M:s nya skotare lämnar Rottnefabriken i Småland imorgon...förväntansfullt!

Adventsgran hade vi ingen ifjol men i år har våran kära snickare fixat en åt oss (fattar inte när han hinner allt...), vi har ställt upp den och klätt den med ljus...kul!

Åsså några bilder!
 Räkan och Lillbulten laddar upp inför dopet.




 Modiga flickor som sjöng själva inför publik för första gången (sjunger i kör annars)

Å igår var det pepparkaksbak...å målning!
  

/Hera





Lizaloop

Jag håller fortfarande tummarna för att du ska få glöggen i tvsoffan den 1 advent!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress