Hera

Missförstånd...
...det här med kommunikation, det är inte lätt alla gånger! M som efter att ha jobbat kvälls/nattskift kom isäng vid halvtvå kan jag tro...8.00 skulle han vara hos revisorn imorse. Jag hade nämnt för honom att jag skulle träffa barnmorskan 9.00 så det vore ju kul om han kom förbi, träffade henne...lyssnade på bäbisen våran....och så...Joo, var han bara klar till dess så skulle han givetvis komma. Barnmorskan har rummet som vätter mot redovisningsbyrån så jag hade full koll mot utgången och bilparkeringen...fast det visste ju inte han....han vet ju heller inte att hon har telefontid fram till 9 vilket gör att om man bokat tid 9 så kommer man i regel inte in förrän 10 över...han vet ju heller inte att det tar en liten stund, det ska ju mätas, vägas, tas urinprov, blodprov osv....så han knallar ut på parkeringen vid kvart över, vilket jag ser och blir jätteglad...jag rusar ut i foajen för jag såg ju att han försvann runt hörnet, han var inte där...jag går ut...han är inte där heller...lite förbryllad återvänder jag till barnmorskans rum och upptäcker då att hans bil med släp fylld av oljefat är borta!...vad jag inte vet är att han tror att jag inte varit på jobbet innan barnmorskebesöket och lämnat bilen där utan han gör bara en lov ute på parkeringen och konstaterar att jag inte är kvar (bilen finns inte)  och piper snabbt och lustigt vidare för att lämna oljan på återvinningsstationen i Umeå...jag blir givetvis lite ...besviken men genomför tappert besöket men ringer honom vid kvart i tio och frågar om han blivit helt j*a tossig i hjärnan!...Han blir givetvis lika besviken för han hade ju faktiskt gärna varit med...sedan med alla hormoner i kroppen så är man sig inte riktigt lik så jag återvänder till banken med tårar som formligen sprutar...gud vad jag kände mig löjlig!

Nästa vecka är det andra träffen av tre på föräldragruppen...nu har jag talat om för honom att det är klockan 14.00 på onsdag....och att jag förväntar (enligt föräldraledighetslagen så ska man få gå på sådana här träffar man kan t.om. ta ut ersättning från försäkringskassan och eftersom han är sin egen chef så borde väl ledighetsansökan kunna godkännas...kan man tycka ) mig att han är där eftersom det ska pratas om förlossningens skeden, smärtlindring osv...så jag hoppas att vår kommunikation funkar bättre den här gången...annars kan ju ni som läser det här påminna honom ;)...nu är han i skogen och jobbar igen...slutar 24.00...ska köra hem...duscha...sova...hoppas han är rädd om sig på vägen hem så han inte är utslut på och somnar vid ratten...hoppas att han har ro och sover ut rejält imorgon...

/Hera...som såg Ernman sjunga nyss i finalen...grymt vad hon är vältränad!
Svägerskan

Hehe! Ganska likt min alltid logiske bror... Ingen bil på parkeringen=ingen fru där... Bättre lycka nästa onsdag!! Sätt en notis på kalendern i hans mobil.. Svårt att ignorera pipandet :D

Kram

Susen

Haha... Eller ja menar, känner igen detta! Huvva! Så fel de kan bli å så himla upprörd man kan bli i "mag-läget"! Visste inte att du väntade smått - GRATTIS! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress