Hera

Beställt!
Nu har jag beställt en kamera :) så snart kan jag förgylla bloggen med bilder igen...blir perfekt att hinna fota nu till ombyggnadsstarten som väntar!...och lilla bäbisen med för den delen!

Jag har även beställt en barnvagn, i Lycksele...inga problem där inte. Jaaa hon kunde inte leverera en -09:a men väl en 10:a för samma pris...i slutet av maj...jaaa det kan man väl leva med...en nyare årsmodell till samma pris...(!?) Dessutom är ju bara barnvagnen typ 500 spänn billigare i Lycksele jämfört med om man köper den i Umeå (jämfört med barnens hus och babyproffsen)..även diverse tillbehör är billigare! Vilket håll vi åker för att hämta den spelar ingen roll för vi har lika långt till Umeå och Lycksele.

M har beställt oljebyte på Bjuhrs i Storuman...nu när jag ska hem för begravning...vi gillar Bjuhrs...en duktig allsidig företagare. Har begravningsbyrå, saabverkstad, bärgningsbil...tror han har slutat med bilskroten dock...nu gör ha ju inte allt själv utan har ju fru och barn i företaget...

Lillbulten kom igår på en sak...när M lägger henne så vill hon ju att han ska sitta kvar tills hon somnat, vilket kan ta en stund. När jag lägger henne så lägger jag henne och går ut...går hur bra som helst. Igår när M lagt henne satt han en stund och sen sa han " nej nu måste jag gå ner för jag ska gå på toa..."....jag med tyckte lillbulten! VA? Hon som konstant har VÄGRAT sitta på pottan sedan hon bajsade på den för minst 6 månader sedan...(hon tyckte det var urvidrigt...det som kom ut alltså)....så hon hann sitta både en och två gånger igår...(inte för att hon gjorde något i den men hon satt i alla fall där)...tills fadern genomskådade henne och sa att nu får mamma följa med dig upp... Ja ja...det positiva är att hon suttit på pottan idag med (utan att fylla den med något), så hon kanske blir torr hon med någon gång!

Nej gott folk, det får vara allt för idag...Jooo grannen har en vallhundsinstruktör från Skåne här...de har kurs så nu springer det runt många Border Collies här...hann se lite ikväll, de är duktiga! Dom håller på hela dagen imorgon också så har ni vägarna förbi kan ni ju stanna och kika en stund!

/Hera
Mötley Annika

va kul att du beställt kamera :) ser framemot lite bilder här !

Lizaloop

Ja....kul med kamera, men att vovvsingen väger nästan 40 kg, trodde han var en sån där "mellanhund", han måste ju blivit en bjässe, får nog ta mig i kragen med det där utlovade besöket...jag är ju såå duktig.... skäms

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress