Hera

Tisdagkväll...
...så landar man här vid datorn...utan sug efter hamburgerspel ;) tänkte slippa drömma om att fylla colaglas, göra milkshakes och göra hamburgare med bacon, ost, sallad och tomater till stressade surfare...he he

Våran katt Lila använder vårt externa minne som värmedyna...vet inte om det är så bra för boxen som troligen gillar att svalkas av...men hon mår gott! Själv har jag just kommit hem från Vindeln, Hästtjejen har haft ridlektion och jag passade på att jobba en timma...ringa lite kunder så här på kvällen när de är hemma. Är dock vansinnigt hes fortfarande men det blir bättre och bättre...Chinook har varit en heldag i hundgården för första gången (då vi är borta alltså) det verkar ha gått bra men så har ju vädret varit underbart...undra just hur hans ljusbruna nos klarar av solstrålarna...måste kanske smörja lite solskyddsfaktor på den ;)

M har bytt till en ny skördare, så han är glad som en spelman...nytt är alltid roligt...och säkert funktionellt. Lillbulten som nu i stort har hämtat sig från förkylningen är glad även hon, idag var dagis (eller förskolan som det faktiskt heter) till Vindeln för att se på teater...hade visst varit jättespännande...stenar med ögon som blinkade...undrar om hon får mardrömmar inatt :)

Vi har bundit vårat elavtal på 3 år (har haft rörligt i flera år nu)...var det smart? Inser just när jag skriver att jag kunde ju faktiskt rådfrågat någon först...min systerdotter som faktiskt jobbar åt ett elbolag...hmmm...sorry!

En annan systerdotter jag har  blev mor för fjärde gången häromdagen. En kille till kan hon lägga till samlingen av grabbar sedan förrut. Först fick hon en kille...sedan två ...och nu en...hon är ung och hinner med fler...ingen "gammal avelsko" som jag ;) (min morbrors fru sa till min make att det inte var så smart av honom att skaffa en så gammal avelsko när han ändå skulle byta fru...med glimten i ögat hoppas jag...jag tar det så i alla fall fast lite sanning var det ju...men han är ju ingen ungdom själv ;)   )

Nej men nu har jag jamsat nog här...verkar inte som att jag hade så mycket klokt att säga idag...Ha det!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress