Hera

Sagor
När jag var liten så var jag rätt kinkig när det gällde barnprogram...sagor...tyckte inte om konstiga människor/varelser men upplevde att de dök upp i både böcker och på TV. T.ex Emil som var så odygdig och hade en så elak pappa som skrek, Manne tror jag en märklig mimande figur hette, Storpotäten i Vilse i Pannkakan, Pippi och Madicken var också ungar som hittade på konstiga saker som man egentligen inte får göra...vilket jag tyckte var otäckt! Jag minns att jag gillade doktor Snuggles och Baltazar...Kalle Anka läste jag för den har alltid funnits hemma plus när jag var lite äldre Finn och Fiffi (klar favorit).

Lillbultens favoritsagor just nu är de om Nalle Puh...som jag tycker är förskräcklig! Nalle Puh, Ior, Tiger, Kanin, Nasse.... mer nervösa och osäkra figurer får man ju söka efter...dumma till gränsen till elaka med varandra tycker jag de är...hoppas hon hittar någon annan favorit snart! TV:n har hon inte riktigt fastnat för än...jo när det är reklam rusar hon fram och kikar...men idag så kikade vi på ett avsnitt av Pingu tillsammans, tror faktiskt att det är något hon kan komma att gilla, vi får se!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress