Hera

Diplom
Då var man hemma från en lång dag känns det som. Ställde fram klockan på mobilen innan jag gick tillsängs igår, plus att jag gjorde samma sak på M:s väckare. Mobilen ringde godmorgon halv sex....kändes segt...M:s väckare var dock halv fem...min väckare som jag inte ställt om alls halvfyra...man är inte rapp i tanken den tiden på morgonen...men jag lyckades räkna ut att mobilen ställt om sig själv, så jag kunde sova en timma till. På tok för tidigt var jag på plats men det var ganska bra ändå för jag hann se hur de andra förberedde sig osv. Chinooks uppfödare kom och höll mig sällskap och hjälpte mig att putsa till det sista och ge goda råd. Det var rätt spännande att se Chookens reaktion när han kom in i ridhuset som var fullt med folk och hundar, jag tycker det gick otroligt bra!

Hur gick det då? Jo det gick väldigt bra men ändå inte...I grupp sju var det enbart 2 tävlande, min Spinone och en Strävhårig Vorsteh...det här kommer gå bra sa uppfödaren när hon såg konkurrenten! Domarutlåtandet blev:

Hane av mycket god typ.
Härligt temprament.
Rastypiskt huvud med trevligt uttryck.
Bra hals.
Vällagd skuldra

MEEEEENNNNN Han kunde inte bedömas på grund av hälta!

Chooken har varit halt av och till sista ...kanske veckorna men sista veckan har vi tagit det jättelugnt med honom och jag trodde det försvunnit...men inte idag inte. Jättesynd! Jag lovade domaren att han skulle få ta det lugnt nu tills hältan gett med sig. Koppelpromenader blir det väl en tid framöver, inget bus med andra hundar. Den andra hunden fick inte heller något pris, vet inte varför...halt var den då inte...Ja ja...jag är jättenöjd med utlåtandet, för hältan det går över men utseende och mentalitet är svårare att ändra på så det kommer väl fler gånger. Jag är jättestolt över Chinook! Sandiga är vi både på ut och insidan...tygburen vi fick låna av svägerskan var kanonbra (sådan vill vi med ha) men den är snarare ljusbrun än svart numer...

Nu tänker jag lägga mig i soffan och ta en lur :)

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress