Hera

Långsamt...kaos...
Någonstans där befinner jag mig..tiden står liksom stilla, befinner mig fortfarande i någon typ av chocktillstånd. Gråter och gläds om vartannat. Grät när jag lämnade pappa igår på sjukhuset, gråter så fort jag ska berätta/prata om eller med honom...gläds åt varje stund han finns hos oss, att han är en av dem som gett mig liv en gång i tiden och format mig till den person jag är. Gläds åt min man och mina barn, åt alla som finns runt omkring en...vem vet hur långt man själv har kvar av livet, jag kan ju själv förolyckas precis när som helst...det kan man aldrig veta och det vore helt onaturligt att sörja något som inte har hänt innan det har hänt...ändå så är jag ledsen för att pappa är sjuk...Jag gläds åt att vi är många runtomkring honom som bryr oss och vill hans bästa, jag gläds åt bäbisen i magen som ständigt pockar på min uppmärksamhet genom att buffa och greja...magen blir bara mer spänd och stor för varje dag som går nu....jag gläds åt mina två döttrar som båda ger så mycket glädje på olika sätt, den ena är så ung och omedveten om vad som sker och lyser som en sol...den andra är äldre och väl medveten men försöker komma med uppmuntrande ord och stöttar trots att jag  vet att hon har egna funderingar...och sörjer själv...

Imorgon den 16:e fyller M 41 år...den 28 Juli är bäbisen beräknad att komma...helt plötsligt får jag känslan av att tiden rusar...jag längtar efter henne men är samtidigt fundersam över hur min familj i övrigt ser ut då...hoppas innerligt att alla finns kvar!

"Långsamt leder också någonstans"
Hera
Maria

Styrkekram till dig och de dina Ulrika <3

Stannapanna

Många långa varma styrkekramar från mig också !

Systerdottern

Grattis till M idag! Ja minsann påminna modern om att jag vill se magbilderna på dig!



mjuka kramar från jag!

Maryam

Valdigt tankvart inlagg! Jag onskar all lycka till dig och din familj - och att din pappa blir battre och att babisen ar frisk och kry och att allt gar bra :) (som muslim brukar man alltid saga Inchallah som betyder "Om Gud vill" eftersom vissa saker kan man ju inte riktigt bestamma sjalv).

Kramar och Gott mod! (Jag vill ocksa se magbilder :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress