Hera

Vill ha en fisk!
I eftermiddag åkte vi till Ekträskby med mina svärföräldrar, de har stuga där. Väl där så åkte vi ut med flotten för att fika och fiska...det blev några abborrar som vi ska röka om någon dag plus att Hästtjejen fick en gädda på 4,5 kg, hon var jättenöjd :)
 Så här ser en nöjd M ut...

Lillbulten provade att meta en stund men började på något osammanhängande sätt börja surra om masken som borde gå och sova...
- Vadå? Jag förstår inte vad du säger... påtalade jag
- Du måste hjälpa mig... ta bort masken...
- Ja men vadå? Vad ska du ha om du inte ska ha mask...?
- Jag vill ha en fisk!....

Ja men självklart ville hon ha en fisk på kroken istället för en mask :) Vi fick oss alla ett gott skratt!

Här är ett foto på Hästtjejen där hon är i samma ålder som Lillbulten är nu, hon får sin allra första fisk...en rätt stor abborre...jag minns hur jag, Hästtjejens far och min far ropade och hurrade...hon däremot var skräckslagen, som ni säkert ser :)


Hittade en annan fin bild på Hästtjejen och några av hennes kusiner, de är vid en rätt stor tall ett par km från där min pappa bor....den bär nog många minnen...






/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress