Hera

Mentalt trött...?
Det har känts tungt sista dagarna, känns som om huvudet står i läge och att det kan  bära till när som helst...det gör ont /känns när jag går. Idag har det känts lite bättre, det var dags för koll igen hos barnmorskan...allt var bra meeen hjärtljuden på bäbisen var lägre än de har varit vid tidigare kontroller sååå för säkerhets skull tyckte hon att vi skulle åka på BB för att kolla upp lite mer...det var ganska tyst i bilen hela vägen till Lycksele ska jag säga.

Kände direkt när jag kom in på BB att trots att jag har känningar när jag rör mig och haft en hel del förvärkar så är det inte dags...jag blev kopplad till maskinen som kollar mitt och bäbisens hjärtljud plus värkarbete. Ja bäbisens hjärtljud är låga men ligger ändock inom normalläge och var jämnt så överläkaren sa att det ser  baaara fint och bra ut. Ja det känns bra att ha kommit hem igen men ändå så gnager det lite i mig...skulle känts bättre om det visat sig vara en tillfällighet och att det låg i mitten inom normalområdet istället för på den lägre skalan...men normalt ska ju vara just normalt så jag borde vara lugn. Trött är jag...jag är nog egentligen mest mentalt trött....Kära bäsa, jag längtar efter dig :) ...skulle kännas bra att du kom ut snart så jag kunde kika på dig och se att du mår bra...samtidigt så har den det säkert bäst precis där den väljer att vara.

Tänk att man kunnat landa på månen men inte räkna ut vad det är som gör att bäbisen tycker att det är dags att födas....

Höres!
/Hera
Lars-Gunnar/Sundsvall/Hällnäs

Hera, håll ut!



Förstår att det kan kännas som en plåga. Du är i slutfasen av en 9 månaders "belägring" av din kropp och visst skulle det vara skönt om det underbara kom så du får se på skapelsen. Typiskt är att mannen bara har till uppgift att vara med i befruktningen men inte behöva bära på någon allt större mage. Skulle det vara jämlikt så skulle man vara 2-könad och du skulle befrukta honom och sedan inte bekymra dig men så bra eller dåligt har vi det inte tack och lov för visst skulle en sådan ordning kännas onaturlig?



Hoppas i alla fall att du hinner till BB innan värkarna blir för intensiva. När vattnet har gått finns det väl en viss tid. Till Lycksele är det väl ungefär 6 timmars bilresa.



Jag önskar dig lycka till!

Lars-Gunnar

Hera

Tack för omtanken, jag är dock nöjd med att bära på barnet själv...det skulle jag trots allt inte vilja vara utan!



Njäää...45 minuter åker vi på...vi har ju en Saab ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress