Hera

Då och nu...
...jag gillar ju det här med kika bakåt och framåt...nutid.

För 70 år sedan så gick min farmor (som själv var född 1895)  och väntade i just detta hus på att föda sitt elfte barn...i rummet jag just nu sitter och skriver så födde hon sin tredje son (min far) om tre dagar...alltså på lördag.

För drygt 14 år sedan...januari 1995 (100 år efter att min farmor föddes) så gick jag själv i just detta hus och väntade på att få min första dotter, Hästtjejen...bilen utgick härifrån till Lycksele BB...I rummet där jag nu sitter hade vi vårat vardagsrum...så jag låg nog mycket och kikade på TV...eller så sov jag för natten i rummet ovanför...precis som jag nu ska gå och göra...

Idag så går jag åter ...i detta hus och väntar nu på mitt tredje barn...undra om det blir härifrån jag får åka in på BB?
Hmmmm

/Hera med kanske 6 dagar kvar...
Systerdottern

Det ääääääääär så spännande!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress