Hera

Inte den bästa av mödrar...
...var jag idag! M jobbar natt så det är min vecka att hämta på dagis (förskolan heter det väl egentligen), slutade 16.30 var förbi på posten med bankens avgående post...träffade lite bankkunder som ville prata lite...var i Hällnäs precis vid 17.00 då jag senast ska ha hämtat Lillbulten, som är lite trött/hungrig. Väl hemma så sätter hon sig i trappen och väntar på att man ska ta av henne ytterklädern, glada Chinook viftar med svansen rakt på hennes mun, Lillbulten skriker, slutar inte skrika, jag ropar på Hästtjejen, Hästtjejen svarar men jag hör inte vad hon säger, jag skriker...snälla kom och hjälp mig med Lillbulten...Hästtjejen skriker, jag hinner inte för jag gör läxan och om 25 minuter ska vi åka till stallet. STALLET! ....det hade jag glömt, jag som inte ens visste vad vi skulle laga för middag...Lillbulten skriker fortarande...men nu skriker hon MANNING (välling)...Hästtjejen värmer en lasagnematlåda ur frysen, jag äter lite av den överblivna hämtpizzan från i lördags och Lillbulten kvittrar som en fågel efter en flaska välling. Ingen bra mat till någon av oss men vi hinner iväg och kommer nästan i tid. Dock känns det inte som om man plockade 10 poäng som morsa idag! Tur att man har bättre dar...

Inte nu till helgen men nästa så har vi födelsdagsfika för de tvenne brudarna som fyllt år under den veckan...som mor tycker jag att eftersom jag fött dem till världen borde jag med vara värd en uppvaktning :) en kamera så att jag kan förse min blogg med bilder igen kanske vore något ;)

/Hera
Vi på backen

Hehe! Låter som en riktig höjdardag! Kan trösta dig med att så där lät det här igår, fast det var Svantes svans som viftade lite för mycket...

Visst kommer ni den 31:a??

Kramar till er!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress