Hera

Äntligen en tur

VÄLDIGT kallt har det varit här över julhelgerna, att åka skidor har inte funnits på kartan...sedan någon dag har kylan gett med sig men jag har INTE varit i form. Tröttare än tröttast...igår mådde jag jätteilla...kanske en släng av magsjuka....eller nåt annat... (Svägerskans (på berget) familj har haft en släng av det...)Idag dock...tempraturen kring noll och solen sken. Två varv blev det (är bara ca 2 km) men jag fick röra på mig i alla fall! Ont i fötterna får jag inte lika fort men seeegt som fasen i kroppen var det. Läste att systerdottern varit ute på sin premiärtur och att hon fick prova på att ha GRYMT ont i fötterna, man måste ha provat för att förstå...och jag har provat att vara där. Håll ut är mitt råd :) Det där med balansen hon skriver om tänker man nog inte på när man ser Ferry mfl. störta fram i spåren...men det är inte bara att vräka på utan man måste finna balans och rytm :) så jag ser nog rätt kul ut när jag åker...snyggt är det inte det kan jag bara ana mig till!

Idag har M hämtat hem hundkojan som han och svärfar (svärfar mest) snickrat ihop, just nu gör M en dörr till hundgården. En slags värmematta fattas nu enbart. Chinook ser lite kul ut för vi duschade honom igår...han var fuktig när han la sig i hundsängen Hästtjejen gjort åt honom...den har hon betsat brun...så nu har han en extra brun/gul rand...så det blir nog dusch igen är jag rädd!

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress