Hera

Packat och klart!
Är det i stort, vi åker hem för att gratta bror min imorgon. Drar iväg så snart vi klappat igen banken för dagen...de andra får räkna pengarna och röja ihop och jag schappar iväg snabbt och lustigt :). Tar med mig barnen men lämnar Chook, Lila och M hemma. M vill jobba ikapp sista tidens ofrivilliga stillestånd, vilket jag har stor förståelse för! Lillbulten är rätt ok, hon går i stort sätt runt på välling...fick i henne en halv pannkaka med lite grädde igår...har dock laddat med lite glass som vi ska testa om en stund. Fisken till middagen petade hon bara i. Snoret rinner men leendet har kommit tillbaka :) så då är vi lugna!

Vi har vårat brunn vid en kallkälla uppe på berget, enligt M så är den utmätta höjdskillnaden 15 meter...Det finns vatten i brunnen, dock har tillrinningen varit dålig på sistonde eftersom nån sten visst ställt sig på tvären i inloppshålet. Kallkällan rinner retfullt intill ...grannen skulle upp och "peta" upp det där nu ikväll. (Vi är två hushåll som delar på brunnet) Trots att utloppsröret är under vattenytan så är vi dock utan vatten här nere i huset...igen...M fattar ingenting och inte jag heller. Han ska dock imorgon fylla slangen härifrån huset och upp till brunnet för det brukar hjälpa, så gjorde vi i höstas och det har funkat tills nu. Undrar när man kan börja gräva och fixa till det där undrade M rastlöst idag innan han for till skogen...jaaaa inte än på ett tag i alla fall, svarade jag. Det är ju faktiskt bara februari och snön ligger djup därute...Less är vi dock på det här...jag skulle gärna pröjsa ca 300/m till kommunen om jag var garanterad vatten ur kranen jämt. Det är JÄTTEBILLIGT och JÄTTEPRAKTISKT (Det betalade jag i biglake och då ingick ju avloppsavgiften i det!) Tänk på det nästa gång ni får räkningen...gläds, sucka inte!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress