Hera

Nu kan han komma hem ;)
Igår tillbringade Hästtjejen och jag dagen på stallet. Hon blev 2:a av sju stycken i hennes klass (50cm)! Det var så himla nervöst men roligt att titta på. Det här är hennes första hopptävling. Först var jag rädd att hon inte skulle hinna till start (den där hästen skulle visst borstas i evigheter först) , sedan att hon skulle bli så nervös så hon inte skulle minnas banan. Omhoppningsbanan visste jag att hon inte hade kläm på och givetvis var hon så duktig (felfri) i första hoppningen så att hon kom till steget att få göra omhoppning...men hon tog det lugnt (hennes mål vara att komma runt)...så hon red rätt och felfritt även i omhoppningen så det blev en bra placering!

En stolt mamma och en dotter fylld av adrenalin som formligen sprutade ut i form av fnitter och högljutt pratande åkte vi till Svärföräldrarna för att bli bjudna på middag och bastubad. M och Svärfar mötte upp, de hade jobbat under dagen...Lillbulten var med Svärmor.

Melodifestivalen...va f*n är det för fel med att BWO skulle kunna få gå vidare...och Velvet! Nej gu vad trist, sedan fattar jag inte varför melodifestivalen ska försöka va så roligt hela tiden! Tänk er andra tävlingar...Kalla har åkt och kommentatorn skulle skoja till det lite om att få mens! Eller fnittrigt påtala hur snygg Fredrik Ljungberg är när han står där svettig efter en väl genomförd fotbollsmatsch. De som tävlar i musik har väl också förberett sig och lagt ner tid, engagemang och pengar...Nej, jag gillar humor men inte på det sättet :(

Annars har jag precis satt mig ner efter en dags fejande i huset. Jag har torkat alla golv nu älskling så du kan nog komma hem från jobbet nu ;)

/Hera

PS. det blev 11 valpar...4 var dock dödfödda...

Avslutar med Velvet...
Maria

Visst va hon bra Velvet??? Tyckte hon va klar finalist... Å plump humor hela tiden, tror Petra Mede passar bättre i andra sammanhang!

Stannapanna

Grattis till duktiga hästtjejen ! Och melodifestivalen ? No comments , fattar inte egentligen varför jag engagerar mig när det retar mig så ;0)

Lizaloop

mmmm bwo och velvet var de som skulle ha kommit till final... men det är som vanligt, det blir aldrig som man vill! (eller jo förra veckan men det var ett undantag)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress