Hera

Hemma
Hemma är jag med Lillbulten, hon är på bättringsvägen i alla fall...det känns bra. Hon hade feber från tisdagnatt förra veckan till måndagnatt den här veckan. M var med henne till läkaren den här tisdagen, fick medicin för hostandet men i övrigt så hittade de inget särskilt fel. Man lyckades inte ta urinprov för hon vägrar ju kissa på pottan men det gör nog inget för nu verkar det ha vänt. Det värsta är att hon ätit så lite så hon har gått ner ett kilo i vikt, vilket är rätt mycket när man väger 10,5 sedan förrut. Så nu är våran magra fågelunge ännu smalare...får väl göda henne med grädde när aptiten kommer åter! Idag är hon alltså bättre men orkeslös...Barnen och jag hade tänkt åka hem till min pappa i helgen, det var länge sedan sist och dessutom fyller lillbror 30 år på fredag men jag vet inte nu...hon måste bli piggare innan jag vill dra iväg!

Igårkväll var vi in till stan från jobbet, för att lyssna på rörelsechefen och träffa kollegor från andra kontor. Riktigt trevligt var det men kvällen blev sen. På vägen in till banken på city så träffade jag en av mina kusiner, Stannapannas mamma, hon var strålande glad som vanligt! Fick skämmas lite för hon hade läst hur jag häcklat hennes arbetsgivare för ett tag sedan :). Jag saknar släktmiddagarna kusinens mamma, alltså min faster brukar ha. Hon och hennes systrar brukade turas om och dra ihop ett gäng i alla fall en gång per sommar...nu har de antingen blivit äldre och har svårt att genomföra det eller så finns de inte alls....

Annars så har det givetvis snöat som tusan så de stenhårda spåren på älven är ett minne blott, jag hann inte ens ner med skidorna. Vindelälvsdraget ska dock gå där så de kommer säkert trampas upp igen...jag har inte åkt skidor...på evigheter. Det har antingen varit kallt, kallt, snöigt eller kallt...men nu skiner solen..det är kallt :) men våren kommer nog snart!

Ni som brukar se Vänner har säkert hört Phoebe sjunga Smelly Cat...jag sjunger snart Smelly Dog här för Chooken LUKTAR så mycket hund! URK Sedan har jag gnällt att han lossar mycket hår men insåg imorse när jag dammsög övervåningen att det är nog knappast han som legat uppe på nackstödet på fåtöljen och hårat ner...det är nog en annan vit varelse...Varför skaffade vi vita djur?....och vi som har mest mörka kläder...hmmm




/Hera
Stannapanna

Män alltså hallå där ;-) Vi får väl ordna nån alldeles egen sorts släktmiddag på nå vis ?! Ha det !

Ice Lady

Ha ha ha ha... Ja, det är exakt av den anledningen som vi bara har svarta katter! :-) (Har haft andra färger på djur tidigare och blivit galen på alla ljusa hår överallt!)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress