Hera

En tålmodig herre...

Uppfödaren har sagt att man ska aldrig he blött i öronen på en hund...alltså typ Vetriderm ear cleaner som jag använt...eftersom det har svårt att komma ut igen. Däremot ska håret i öronen ryckas bort på honom och sedan när det behövs torkas öronen ur med en bomullsrondell. Jag tog ikväll dock lite medel på tussen och gud sår rent och fint det blev i ytterörat. Jag tyckte nog det var mer obehagligt än honom när jag ryckte de små tussarna ur öronen...mitt upp i alltihop kommer katten, Lila, kastar sig ner vid hans baktassar, griper tag och gnager på hans trampdynor! Han försöker sparka bort henne eftersom jag håller i hans huvud. M fick bära ut henne till slut för att vi skulle bli kvitt henne. Efter öronrensning så provade jag att rycka hår från hans rygg...ja men nu gick det lite lättare...mycket hår blir det på golvet...men det mesta sitter ändå kvar på honom. En början dock! :-)

Konstaterar dock efter denna behandling att Chinook, snart 8 månader gammal, är en rätt tålmodig herre. En herre som dessutom blev morbror inatt! Athena fick valpar!


Ha en bra fredagkväll!

/Hera

Lizaloop

haha ka tänka mig att kissen skulle fram och vara nyfiken ;)

Skulle vara roligt att se några bilder på Lila här på bloggen snart ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress