Hera

Trött...får snart vila lite :)
Sitter och vaggar Lillan, hon ligger i sin korg och jag har foten under...skakar lite, snart sover hon :)

Jag är så grymt trött...gick isäng vid midnatt och trodde i min enfald att lillan skulle somna men inte då...hon var så glad! Hon jollrade, gurglade, kastade nappen hit och dit, viftade med ben och armar. Jag tänkte att hon får väl hålla på...jag menar hur länge kan en snart 5 månaders bäbis orka...ganska länge, minst en halvtimma i alla fall. Kvart över fem vaknade Lillbulten, hon pratade om maskar i sängen (vilket hon "ser" ibland)...jag pratade med henne och sa att det finns inga...vi kikade...åsså blev hon kissnödig och grät högt för pappa skulle hjälpa henne. Saken var bara det att han åkt till jobbet ungefär en halvtimma tidigare så det gick inte....åsså vakna Lillan...åsså blev jag så trött å arg...åsså insåg jag att det är ju inte lönt så jag blev lite ledsen jag med...åsså satt vi på toa en bra stund för Lillbulten skulle ju kissa...men det kom aldrig något...Klockan kvart i åtta väckte Hästtjejen mig för vi skulle upp i tid för att hinna köpa vinterskor innan hon skulle skjutsas till Hednäset för att ta bussen till Storuman. Kändes som jag just somnat djupt för första gången på hela natten, Gud jag var nästan vimmelkantig. Tyckte jag tagit igen massa sömn över julhelgen...men depåerna är nog inte mycket att ta ur ändå. Sedan har man nog rätt mycket att bearbeta om nätterna...i tankarna om livet.

Hednäset...detta Hednäs känns som att man står evigheter i och väntar, väntar,väntar....bussen är alltid sen. Valborg 2008 stod vi där och väntade så länge att Lillbulten hann lära sig gå! Det låter som ett skämt men där tog hon sin första promenad.

Älskade svärmor som jag träffade på skoaffären förstod nog precis hur trött jag är så hon har nu Lillbulten till imorgonbitti...själv ska jag därmed passa på att sova på dagen idag...t.ex. nu ska jag ta en lur för tillslut har Lillan somnat.

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress