Hera

Lördag
Då har de två veckorna snart gått, M:s pappadagar är förbrukade och verkligheten slår till i början på nästa vecka. Det har varit skönt att ha honom hemma litegrann eftersom hans "semester" kändes så upphackad. Synd bara att han inte fått vara riktigt frisk.

Måndag ska han ut i skogen igen 9-18 är arbetstiderna, tisdag börjar Hästtjejen åttan, onsdag ska Lillbulten på dagis (förskola heter det väl...). Onsdag ska Lillan vägas, hoppas hon ökat i vikt som hon ska...vet ni vad, jag har ammat helt och hållet sedan i måndags och det verkar funka! Helt otroligt för det har aldrig funkat förrut med att amma utan att fylla ut med tillägg...tror nästan inte att det är sant! Helt allvarligt, jag nästan grät...i alla fall tappade hakan rejält en gång i slutet av förra veckan när jag ammade och det rann (!) ur det andra bröstet så jag fyllde handflatan...Ni kanske tänker ...hur svårt kan det vara att amma, jag som haft trubbel med det kan säga...hur svårt som helst...

Byggnationerna...ja det har spikats lite lock, det målas grundfärg. Plåttaket är lagt på utbyggnaden och underspikningen är klar och målad.

Pappa...jag talade med honom igår eftermiddag senast, han är kvar på sjukstugan...skulle säkert vilja vara hemma och se friidrott på tv:n kan jag tro...

Lillbulten fick feber igår, den håller i sig än...hoppas vi andra slipper!

Nej nu surrar jag bara...Höres!
/Hera

Lila har försökt klämma in sig i en låda för att sova där...
Maria

Amning kan vara riktigt skitjobbigt när det inte funkar, när man får kämpa sig igenom vecka efter vecka... å ändå möts av väldigt lite förståelse från mvc... Härligt att det går bra nu!

Kram på er allihopa.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress