Hera

Påskfirande
Söker på tabussen.nu om det finns en buss man kan ta på skärtorsdagen till Gunnarn...den senaste från Hällnäs går 09:25...resan tar då drygt 7 timmar och innebär 4 byten! Sträckan är 13 mil...nej jag avstår nog...kollade tider från Vindeln (jag jobbar ju faktiskt på torsdag)..där går senaste bussen 14:30...drygt 4 timmars resa...sanslöst! Ja så är det när man bor efter 363:an istället för E12:an. Det som irriterar lite är att jag vet att rälsbussen skulle nog gå snabbast att åka från Hällnäs till Gunnarn...spår finns men ingen buss, får väl hoppa på något godståg i farten ;) Så det blir nog två bilar på torsdag...så vi rymmer allt...fast lämnar vi hunden hemma så borde vi få med allt tycker jag, barnvagn finns ju hos pappa...en skuff ska väl räcka för packningen? Får väl lägga väskor i sopsäckar på släpvagnen annars...Hmmm får fundera någon dag till. Ska bli skönt med lite påskfirande! :)

Annars funderar jag på att köpa en egen kamera... eller rättare sagt jag funderar fortfarande, har svårt att göra slag i saken. Svägerskan verkar vara nöjd med sin  Canon...man skulle kanske varit till Umeå för att klämma och känna på några!

/Hera
Lizaloop

Nä bussförbindelser som är bra är nog inet vi kan skryta med där vi bor!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress