Hera

Informerad...
....är jag :) 1,5 timmas information och 30 minuters frågestund. Lokalen var fullpackad med folk och för mig var det ett väldigt bra möte. Jag fick veta allt möjligt om befolkningsutveckling, pengar in i kommunkassan, pengar ut...allt redovisat av chefer från respektive område. Informationen har gjort att jag nu själv kan börja bilda mig en uppfattning, kunna tycka till och lobba för det som känns rätt för mig.

Det kommer inte bli lätt att spara in pengar...inom socialförvaltningen ser man en del möjligheter till besparingar inom hemtjänsten...Kommunstyrelsen de har inte så stor budget så effekten blir inte stor där...Utbildning och Fritidsnämnden....ja där måste det sparas men det kommer inte vara populärt bland oss medborgare...ingen vill ju beröras av besparingar...Vindelns kommun har bra kvalitet både på äldreomsorg och skola i kommunen, därför ser man inga problem att dra ner kvaliteten för man menar att den kommer ändå vara över rikssnittet...men vi medborgare kommer ju ändå uppfatta det som försämringar...antar jag...

Trevligt att stå och prata med lite bybor efter mötet...vi var 5 stycken...med lite eftertanke inser jag att vi inte bor i samma by...men alla har barn inom skolan i Hällnäs...det var två Hällnäsbor, en Hjukenbo, en Mårtsbrännabo...åsså jag en Bodarnabo!

Nu har jag proppat i mig en apelsin, trots att jag vet att jag kommer få ont i magen av den (har varit så sista veckorna)...man är inte så smart alla gånger ;) Avslutar med att tacka kommunen för ett bra initiativ...hoppas det blir fler möten av den varan! Här kommer in länk till Västerbottens Folkblad som tydligen var där på mötet...fotade, jag sitter på tredje raden )

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress