Hera

En lugn lördag.
För mig i alla fall! Hästtjejen drog iväg imorse till grannen för att pyssla om Sotis, manen skulle visst klippas. M bara stod och gapade för han var ju den som skulle iväg på morgonen...ut på ranchen för att skruva i en grävare plus rusta ved med sin far. Lillbulten och jag fick en långfrukost, sedan åkte vi in till Vindeln för att köpa ett par skor till henne och kika om det fanns en vårjacka. Hittade en jättefin jacka, ska bara hitta en snygg buff till! Annars har jag påtat på lite här ute, gjort diken så att vattnet kan rinna undan från gräsmattan...åka skidor är bara att glömma, så cykeln åkte fram idag istället. Pumpade däcken och sedan tog vi en provtur efter byavägen, Lillbulten tyckte det var kul :) Det kanske kan vara en motionsform för mig...Hästtjejen pysslar ute i baracken, hon hörs snart ska flytta ut dit...vi får väl se. Jag förstår att det är mysigt att få rå om sitt eget och elda i kaminen...önskar att det fanns tid till att måla om därinne men först måste skorstenen fixas för det ryker lätt in när man gör upp eld och så och så och så....är det massa annat med...

Grillat blev det till middag...mums!

Kram på er!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress