Hera

Aprilskämt...
....gillar inte jag. Tycker inte om att luras eller blir lurad, därför avskyr jag den här dagen!

Idag har jag varit på info angående föräldrapenning, en dam från Försäkringskassan i Umeå höll i den. Vet inte om jag blev så mycket klokare för den var som det bör i ett sådant forum väldigt allmän. Jag skulle behöva en egen sittning :)

Vi fick bakläxa av dagis idag, pinsamt! M hade fyllt i fel på dagar som Lillbulten inte varit på dagis (pga sjukdom)...tänk att jag tycker det är jättepinsamt fast det är han som fyllt i fel! Han ska få sina fiskar varma när han kommer hem ikväll vid 19 he he he...

Var till Umeå igår, mest för att delta på en hemvärnsträff men passade på att köpa hem en säck hundmat plus att tanken var att köpa ett par mammabyxor. Läget är följande, jag brukar ha en storlek på byxor...jag har inte gått upp i vikt sedan jag blev gravid utan ligger i stort sett på samma trots att magen putar ut rejält nu...som jag ser det så har det försvunnit på en del ställen och förflyttat sig till andra...hur kan det då komma sig att man inte kommer i ett par mammabyxor med samma storlek som man brukar ha? Jag menar de byxorna ska man ju komma i ända tills 9 månader gått...jag blev så less så jag orkade bara inte gå för att hämta andra storlekar utan jag är fortfarande i stort sätt byxlös. Har ett par mammabyxor sedan jag väntade Lillbulten plus att jag har ett par jeans som jag kan ha knäppta under magen så länge jag står upp...

Den som inga byxor har, den får gå med rumpan bar!

/Hera
Lizaloop

Vet du vad jag och challis(syrran) gjorde för ett par år sedan... (på 1 april)

vi satt upp lappar på anslagstavlan i hällnäs (stora självlysande) att det var utförsäljning och 70% rabatt på allt på macken i byn...hehe

De fick en MASSA kunder...å även om de inte fick rabatt så var de ju tvungen att handla när de nu gått på skämtet, å mackägarna- de var förstås nöjda och glada...hihi!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress