Hera

Stollig katt...

....har vi, hon springer runt och jagar ett gummiband(!)...beter sig som värsta kattungen trots att hon är 7 år.  M var hemma på förmiddagen, tog sig tid att städa...vilket gjorde att jag köpte lite ljung plus nya blommor till fönstret i vardagsrummet...de gamla hade gjort sitt! Vill fortfarande ha den där doftrankan virat på ett nätrör som jag såg på plantagen för några månader sedan men det blev blommor av mer enkel sort från den lokala blomsteraffären. Den ena lite lockig och buskig...den andra mer spretig. Bulligt...det gillar jag just nu...  :-)

På eftermiddagen så var M med Lillbulten på "service" hos distriktssköterska och läkare. Mätning, vägning, kontroll av utveckling när det gäller motorik, tal mm plus en spruta. Allt hade gått jättebra och inget gråt! Tur att coola pappan var med och inte spruträdda jag...

Har nu läst första kapitlet i den grymt tunga glansiga(vilket gör att det är svårt att läsa..varför har man sånt papper i läroböcker?) boken...intressant men den är tjock. Igår gjorde jag uppgift 1 i Ping pong...en slags presentation och säga hej till sina gruppkamrateruppgift...idag hade de gjort om grupperna och mitt inlägg har försvunnit. Vi är 56 personer i kursen...12 har varit inne idag...Var är alla?! Så nu ska jag väl sätta mig och skriva igen...synd jag inte sparat det jag skrev för det var rätt fyndigt...

Stolliga katten...vad ska vi göra? Vi tog över henne...2003, då skulle hon avlivas för hon var skrikig, nervös, jobbig och inte rumsren...hos oss blev hon lugnare, mysig, kelig (mja allt är ju relativt) och ganska rumsren...gått på kattlådan men misslyckats ibland (medvetet upplever jag) genom att ha kissat på lådan och bajsat en dm bredvid (!)...Sista tiden (nu när det är kallt och blött) så ..."misslyckas" hon nästan varje dag. Om några veckor ska vi hämta katt nr 2...och jag vill inte att den lär sig något ofog...så Zambina FÅR bara inte göra så där! Gaaaahhh!

Spinone...en uppfödare har ringt...vill att vi ska ta en hane från hennes kull...hörs vara jättefin och mentaliteten passar nog vår familj. Cool och soft inomhus men en evighetsmaskin ute...Jag har många för och emot (dels att skaffa hund över huvudtaget just nu)....en emot är att den är inte vacker...   :-)  men vem är det?...Undrar om det är färgen jag inte är van???

/Hera

Madde

Det där med katter och deras lådor är ju ett mörker. Mina 2 gör nummer 1 i lådan och oftast nummer 2 i duchen! Varför vet jag inte och har provat det mesta känns det som. Märkliga men mysiga djur. :)

Lizaloop

De va ju rätt coola hundar, vilken färg skulle det bli isåfall då?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress