Hera

Snark...
Hade min långdag idag vilket innebär att jag slutar 18.00...hemkommen från stimmig miljö, slarvmiddag (mackor och te) så satte jag mig vid mitt "nya" skrivbord uppe i sovrummet för att plugga medans Lillbulten skulle somna (hon fick middag hos sin farmor). Tyst och lugnt...hon andas lugnare och lugnare...jag får svårare och svårare att läsa vad som står i boken, vore det inte så att jag suttit på en pall så hade jag nog somnat med...

År 1900 utgjorde jordbruket 80% av sysselsättningen i Sverige.
Industrin 17%, tjänstesektorn 3%
År 2000 står tjänstesektorn för 80%.
 Industrin 17% och jordbruket 3%
Allt enligt Echeverri och Edvardssons bok Marknadsföring i tjänsteekonomin.

Personligen har jag upplevt att det är lättare att få ett jobb inom industri...inte tjänstesektorn...men det verkar vara där jobben ska finnas...

En av mina nya kompisar...som knappt höll mig vaken ikväll...
Omslag 

/Hera
Ice Lady

På 1900-talet fanns det väl inte ens äldreomsorg och andra typer av vårdformer vilka jag skulle gissa är majoriteten av den 80 %-iga tjänstesektorn på 2000-talet...



Men ifall man inte vill jobba inom vårdsektorn så upplever jag också att det är skulle vara lättare att få jobb inom industrin... Go figure... Helt klart.

Hera

Du har så rätt...som hämtat ur boken :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress