Hera

Måndag V 39
Brister strängen?

"Det är skönare att lyss till en sträng som brast, än att aldrig spänna en båge."
Verner Von Heidenstam

Fullt upp är det, nu när man "upplever" som mest så har man som minst tid att skriva. Är förkyld i halsen och öronen...jag ligger lite efter i pluggningen, jag var på baluns och hade JÄTTEtrevlig & roligt i helgen...det händer mycket man kan skriva om inom finansbranchen...borde åka på hemvärnsövning i helgen men har ingen energi just nu...Många strängar på min lyra...det kanske skulle räcka med en "sträng" som det är på pilbågen...man borde kanske sikta på en sak i taget...så det blir inga långa inlägg från mig ikväll. Här kommer dock lite i korthet:

I söndags på väg hem från Sandviken åt vi lunch på Mc Donalds i Sundsvall, jag skrattade tills jag grät när Amrenaren berättade om sina äventyr som toalettrensare. Det var skönt, ett gott skratt förlänger livet sägs det...garanterat gav det mig ett år...minst!

Min pappa är här några dagar, han ska sköta Chinook imorgon...det är topppen att ha honom här!

Chinook är galen på katten, vill bara busa...det uppskattar inte katten...men hon retas HELA tiden...det uppskattar inte vi andra...vi blir snart galna med.

Idag när jag kom hem från jobbet vid 18.30 så fick jag äntligen träffa Lillbulten (har inte setts sedan i torsdags) ...hon tittade inte på mig...men jag kramade och pussade henne i alla fall! Oj vad jag saknat henne.

En god vän från Big Lake har börjat blogga...hon kommer från släktet som jag upplever är bra på allt de tar för sig...musikaliska och kloka personer.

Bästa banken...där jag jobbar har kommit med Ekonomikompassen...en riktigt bra sajt...gå in och testa vet jag!

Nej nu ...ska jag faktiskt gå isäng...och strängen...nej den brister nog inte...än i alla fall :-)


/Hera
Lizaloop

Vilken rolig sida! Försöka räkna på budgeten och hur jag än gjorde låg vi på +, undra vart alla pengar är, för på kontot är dom då inte ;)

Tror inte jag längtat till lön nångång så mycket som nu haha!

God vän i Big Lake

Alltså det känns väldigt bra att bli nämnd som både klok och musikalisk. Och beträffande vänskapen... så är du alltid välkommen till mig :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress