Hera

Måndag V 38

" Vi ser saker inte som de är, vi ser saker som vi är" Anais Nin

Så himla sant!

Har i eftermiddag varit på ett personalmöte i Vännäs, min chefs chef var där och pratade om nuet och framtiden. Jag tyckte det var ett bra möte...känner mig glad inombords numer...och vill att det ska vara så, därför väljer jag att höra och se det positiva i saker och ting. Nu är det ju inte alla som har det förhållningssättet...kändes det som men...det är deras val. På det stora hela så var det peppande i alla fall, det var väl dessutom syftet. Kuriosa är att min chefs chef en gång var min chef...när jag jobbade i Big Lake. (jooo hon är ju min chef även nu :-)...)Hon har gjort en rejäl karriärresa på sina 5 1/2 år i banken. Well done!

Imorgon ska jag vara ledig, välbehövligt. Behöver sätta mig in i "diskussionerna" som pågår förfullt i min kurs...för varje dag så fylls det på med smarta inlägg som ska bemötas och tyckas till kring. Det är roligt, intressant men tidskrävande...man blir liksom aldrig färdig. På onsdag ska den här första delen av kursen bli klar, maximal poäng är 7,5 av kursens 100. Om jag minns rätt så ska det vara en till sådan här diskussionsomgång på 7,5 poäng, en dugga på 5...inlämningsuppgift som ger 20...resten ska tentan ge. Totalt måste jag upp i 50 poäng för att bli godkänd...men jag vill ju ha mer...mer...mer :-) Vi for si!

Nej nu ska jag gosa lite med maken i Tv soffan :-)

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress