Hera

VQ VQ

Då har man varit på kurs heeeela dagen. Först genom jobbet...en superbra dag bl.a. fick vi en uppdatering på sakförsäkringar. Det var intressant! 17.00 var vi klar, nästa kurs började 18.30...så det blev en kycklingsallad på MC till middag. Då var det hemvärnet som gällde, engelsk signalering. Blir lite förvirrad när man ska anropa, bokstavera och använda prowords på engelska...men själva meddelandet som ska sändas är i vårat fall på svenska. Efter ett tag sladdar man på svenskan så man låter som Dolph Lungren :-). Visste ni att man aldrig säger Over and out? Man säger Over..när sändande station avslutar sändföljd...och Roger out när man lämnar kvittens med avslutning...men aldrig kombinationen Over and out!...vilket i alla fall jag tycks ha hört när jag ser film...


Nej god natt på er...det är ju en dag imorgon med...och den är inte långt borta nu!

Out
/Hera
Lizaloop

Hälsa och tacka hästtjejen för bilden på vince som jag fick på mms, konstigt bara att jag fick ett meddelande på telefon att jag kunde gå och titta på det på telias hemsida... konstigt eftersom man har så man kan ta emot mms.. så hon hade säkert skickat det långt innan jag fick det!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress