Hera

Sunday
Då är klockan omställd...vilken lång dag man fick :) det blev några timmar vid vedhopen idag i det vackra vädret. Någon hundbur har vi inte kunnat bygga för nätet har inte kommit, så det blir väl veckans och kommande helgs projekt. På tal om projekt...nu har vi bekymmer med rören igen...det rinner hela tiden ur expansionskärlet, troligen är det något tokigt i varmvattenberedaren så vi har måstat stänga av huvudkranen till vattnet. Rörmokare tillkallas imorgon...herre jisses säger jag bara. All el är nu utbytt i ladugården...det verkar vara samma visa som gäller vatten, avlopp och el i bostadshuset , tur man är ung...och har tiden framför sig ...eller? ;)

Jag är ensam hemma med kattungen Lila, alla andra är på ranchen för de ska upp supertidigt imorgonbitti för att åka till stan och serva jobbarbilen. Lillbulten och Chinook blir kvar med Svärmor och Svärfar...Hästtjejen och M med inköpslista får kliva upp arla morgon. Har passat på att besvara första frågan på hemtentamen...men det blir liksom aldrig färdigt. Jag har alltså fått ut en fråga (av hur många...vet ej)...och jag ska besvara den genom att:

"Arbeta er systematiskt och analytiskt igenom de relevanta begreppen och teorierna från litteraturen för tema 1 och 2. Visa i era analytiska diskussioner och slutsatser att ni förstår kurslitteraturens begrepp och teorier och att ni har förmågan att med hjälp av analyserna och slutsatserna knyta samman tema 1 och tema  2"

Den ena boken är på ca 200 sidor, den andra på dryga 500...hmmm...ja ja det här är en början, resten av hemtentamen får jag imorgon och på tisdag ska jag sätta tänderna i det här ordentligt. Hästtjejen har dock höstlov...så jag får nog inte riktigt vara ifred...skönt för henne dock!

Nej...nu trycker jag på repeatknappen igen...Beyonce!

/Hera
Lizaloop

Ja jösses vad du är duktig som "orkar" plugga, man blir ju slut i hjärnan av att bara läsa vad du gör ;)

Har lila blivit nå stor då?

Vince har växt rätt mycket och äter ALLT och han är verkligen ÖVERALLT oxå.. :)

Hur blir det på halloween, kommer du?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress