Hera

Ordnar upp...
...sitter och fixar lite grejer så här innan sänggång. Väntar på M, har inte träffat honom idag...njaa inte medvetet i alla fall för jag sov när han for imorse (han började 06.00). Lång dag blev det för honom eftersom han skulle på ett möte mitt på dagen...trevligt verkar det vara för han är ju inte hemma än :-) Ingen nöd går det på oss hemma i alla fall, svägerskan och svågern bjöd på middag...sedan var det ju ridning som gällde för hästtjejens del. Chinook är duktig och väntar i bilen...Lillbulten och jag passade på att handla ...glömde dock Bregott igen igen...trist med mackor utan smör!

8.00 ska jag vara i stan imorgon, utbildning gäller för min del. Ska bli kul att träffa lite kollegor från andra närliggande kontor. På kvällen är det annan utbildning...hemvärnet...Engelsk signalering. Gick en likande kurs för ett par år sedan..lite lustiga betoningar är det när man ska bokstavera i etern på engelska...jag blir mest full i skratt...

Enligt kursmatrialet från 2006 säger man t.ex...
1 wun
2 too
3 tree
4 fow-er
5 fife
6 six
7 sev-en
8 ait
9 nine-er
0 ze-ro

tycker jag låter som en kines som försöker prata engelska...hi hi

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress