Hera

Oj...nu är det redan söndagkväll

Har lyssnat på en sorgsen sång som jag hittade på Bluemists blogg..."when everything's made to be broken"..ja så är det nog...fast inte lavastenarna jag kokade igår. Skulle bära bort gasolgrillen för säsongen och tänkte att vad tusan...jag rengör den och byter ut lavastenarna i den (eftersom jag hittat en kartong med sådana)...läser då på kartongen att man bör koka stenarna några gånger per säsong för att få bort fettet på dem. Det har vi ALDRIG gjort....M köpte grillen medan vi bodde i Umeå...2002 kanske...Ja men jag slänger de gamla tänkte jag, för vi har ju nya...men då står det på kartongen att stenarna är 200.000 år gamla...vem vill då känna att man sabbat så gamla stenar..., till den milda grad att man anser dem värdelösa...inte jag i alla fall. Så jag kokade och kokade dem, fast jag lade dem i kartongen och de nya stenarna i grillen :-)

Tack för igår vill jag hälsa upp på berget till Svågern och Svägerskan. Var där igårkväll, bastade och umgicks med lite vänner...riktigt trevligt. Chinooken fick träffa Svante (svägerskans hund) och Magda (en annan liten valp), det var nog bra miljöträning.

Hämtade en skogskoja igår...den hade säkert stått i skogen i 10 år, nedsjunken och dan...men tillslut fick vi upp den, bytte däck och åkte de ca 5 milen hem med en hastighet på 30 km/h

Tonade håret igårkväll...till mörkbrunt (min egna hårfärg)...men det blev nästan svart...inte riktigt vad jag planerat men skit samma!

Nej...diskussion 2 avslutas om ca 3 timmar...(tjänstemarknadsföring) och här sitter jag och bloggar...några bilder hade jag dock tänkt lägga ut till er!

So long!
/Hera


Det här har varit ett viktigt moment i vår utbildning av dottern...att kunna suga fast ett glas i ansiktet.

Maria

Hehe, jag förstår att det är en viktig del av uppfostran!

Så SÖT hon är, lilla tjejen! Hon ser ju så stor ut, hur gammal är hon nu?

Hera

Hon fyller två år den 29 januari...1 år och 9 månader blir det väl nu...visst går det fort!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress