Hera

Friday!
Då var det helg :) trevligt! Har försökt färdigställa inlämningsuppgiften, väntar att klasskompisen ska läsa det...så vi kan vara överens och lämna in. Sluttentan, som är en hemtenta kommer först på måndag...så det kanske blir en "pluggfri helg", vem vet!...Fri blir den dock inte, det är mycket som ska göras innan snön kommer...sen ville M...göra en hel del i helgen...åka ut med Chinook till fågelskogen för att "inspektera jaktmarkerna"....ja det kan de behöva. Själv ska jag försöka täta källarluckan imorgon, det kanske gör att det drar liiite mindre kallt på köksgolvet!

Förresten, hörde något otäckt förra helgen. Svägerskan och ena storasyrran sa att om man motionerar hunden direkt efter den ätit så kan magsäcken slå runt...speciellt på stora hundar....aaajjjjj...det är ju inte så lyckat. Hur länge ska man vänta då? En timma...två?

/Hera
Systerdottern

Jag brukar vänta iaf en timme sedan efter det så är det nog ingen fara ska du se :)



Det beror ju helt på hur du ska motionera han. Om man endast ska ut på en promenad så gör det inget så kan jag ibland gå ut efter 30 min men då powerwalka jag inte, men om man ska "våll" träna så väntar jag iaf en timme ibland så blir det upp till en och en halvtimme :)



Gah, kanske blev det kluddigt skrivet men jag hoppas att jag gör mig förstådd :D



Kram på er! Saknar er redan!

Maja

Jag håller med föregående talare. Allt beror hur? Jag far ut med hunden då hon har ätit för då "tränger det på". Då blir det bara vanlig rask promenad, cykel i hennes takt eller tur i skogen. Hon har iaf inga problem med det.

Jag tror att du själv är ett bra måttstock. Jag tror inte att far på intensivgympa direkt efter sista tuggan.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress