Hera

Vaken men inte pigg
Så är det...har legat och vänt och vridit mig nog länge nu...står inte ut...väljer att kliva upp. Vad tusan har jag för fel på min rygg? Omöjligt att sova är det i alla fall!

Annars varslas det friskt även härikring, hur ska den här lågkonjunkturen sluta om det här bara är början? Läser inte så mycket om varsel kring mina gamla hemtrakter men antar att det går tungt där med eftersom gruvindustrin knappt får låna en spänn av bankerna. Politiker rasar...säger de i alla fall...men de kanske också ser på tv och läser tidningar och ser vilken världsomspännande kris det här är...och därmed får förståelse för att bankerna är tveksamma...Vem och vad ska man tro på i dessa tider?

En annan fundering jag har, och haft länge är det här med hastigheten/kapaciteten på bensinpumpar. Nu när soppan är så dyr (har i och för sig sjunkit rejält på grund av lägre efterfrågan)...är det så att det tar längre tid att tanka? Jag menar har man dragit ner hastigheten för att det ska kännas som att man får lite valuta för pengarna? Det känns nämligen som att det tar evigheter att tanka...okey, jag kör oftast tanken nästan tom och tankar alltid fullt men ändå? Hur är det med det egentligen?

Det var blandade ämnen...

Nej, nu ska jag ta en kopp té...sedan idag ska M och jag till Umeå...inte till Lycksele utan Umeå ;)

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress