Hera

Borta och hemma!
Vi har varit hem till far min i helgen...tänkte skriva innan jag åkte men det känns lite onödigt att skylta om att huset står tomt...annars är det väl om halva familjen åker eller så. Skönt har det varit, jag går ner i varv när jag kommer till Juktån. Det finns inte så mycket måsten där...träffade lillebror med sin sambo och ett av hennes barn...min mamma kom dit igår...Lillebror bjöd på en sjukt god förrätt rom, lök och creme fraische med bröd, kan man aldrig bli less på...sedan var just hans sätt att lägga upp det fint och gott! Annars var det stekt abborre till middag med en god syrlig sås...Lördagen gav oss annars 23 minusgrader, Söndagen...5 minus och SNÖÖÖÖÖÖ...har inte snöat rikigt lika mycket här hemma...och jag har fortfarande inget strykjärn! Svägerskan tyckte absolut att jag skulle satsa på att köpa ett vallastrykjärn, då behöver man inte vara orolig för att förstöra belagen på skidorna...men 500 kronor...och jag vill ha det nuuuuu...hmmmm

Nej, nu vankas kyckling med pommes frites! Riktig bantarmat va? Fast jag avstod även denna helg från frestande rött vin, mammas lussekatter...mintgodisar (ok jag tog ett hörn från en...)...men äta mat...det ska jag!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress