Hera

18 år
Igår var det 18 år sedan jag tog mitt bilkörkort! 18 år! Jag tyckte att jag var rätt vuxen då...nu har jag levt lika länge till som jag då hade levt...fast nu som vuxen, vad ung jag var då...vad mycket som har hänt...Pratade just med min mor om det, t.ex. många av mina syskonbarn som inte ens var födda då...eller var mycket små...och alla de som fanns då som inte finns nu. Mina syskon hade respektive som hette Camilla, Dan och Bosse...nu heter de B, S och J...lillebror som var på tok för ung för att kila stadigt då har nu I-L. Varför jag minns det här lite extra är för att imorgon fyller min mamma år och för 18 år sedan fyllde hon 50 år. Då var det jättekalas på skolan i Gunnarn! Dagen innan var jag och hämtade en av mina morbröder med familj...hustrun Anna var nog rätt nervös över att åka med en 18-årig tjej med en dag gammalt körkort på snömoddig väg...men jag var stolt som en tupp! :)

Jag har inga bilder sedan dess...får ta med mig en scanner under armen nästa gång jag hälsar på mamma...för att fylla på med gamla bilder...här kommer en länk till fjolårets gratulation till henne...där finns bilder på henne som ung!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress