Hera

Vilken sommardag!
Varmt som en fin sommardag hela dagen. Idag har jag städat klart i vedboden, kärrat ut flera lass med näver, spån, stumpar och jord. Nu är det en fin grusbädd på högersidan....på vänster sida är det fina breda golvplankor. Hoppas på att någon har tid att fixa golv till höger nu...Jag hängde upp alla krattor, spadar osv i ett hörn så nu har vi ett litet "redskapshörn". M röjde i garaget, körde ut stora stenar(!) med sin pirra...Nu börjar vi få lite ordning på alla saker så snart kan vi ta itu med de sista flyttkartongerna...

Lillbulten "går" på sina knän...och ibland på fötterna :) hon är så nöjd i solen! Simpson har legat och solat större delen av dagen och Zambina har legat och snarkat på Hästtjejens säng. (Antagligen för att hon saknar hästtjejen och för att det är svalt där uppe)

Hästtjejen ringde för ett tag sedan. Jag saknar henne...hon var lite ledsen. Hon känner nu när hon är i Big Lake hur mycket hon saknat platsen, människorna osv...Jag förstår henne i allra högsta grad men vad hjälper det henne? Gudarna ska veta att jag skulle vilja plocka av henne all sorg hon känner efter sin far och bära den åt henne!

M nattar Lillbulten just nu så jag ska blanda en Gin Tonic till honom och mig när han kommer ner...sen lär vi väl somna i soffan i ren utmattning :-)

Trevlig lördag!
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress