Hera

Vad heter den här blomman?
Den här blomman fick jag av min mor för några år sedan, den hade aldrig blommat för henne. För mig blommade den sist 2006 och då såg den ut så här.


Min svägerska har också en sådan här blomma...nu är den på gång att blomma men vad heter den?

/Hera
Mona i Big Lake

Hej!

Jag tror att det är en Mönjelilja (Clivia miniata), till vardags kallar jag den Clivia, rätt och slätt. Har ett par stycken hemma och de är riktigt fina när de blommar.

Till veckan sticker vår flickor till Ö-vik (och din man). Hoppas de får kul!

Ha det gott!

Maja

Din blomma är en sorts clivia även kallad mönjelilja. Den är en riktigt "dammaldax" blomma och har funnits hos nästa alla äldre människor. Även jag har haft flera men hos oss trivs den inte.

Lizaloop

ja clivia är det, ju mer man missköter den desto bättre går det att få den att blomma...

Syrran hade såna hos sig, sen när det brann där och de var tvungen att flytta ut för att få allt sanerat så stod dessa blommor kvar i sovrumsfönstret under flera månader utan tillsyn, när de kom tillbaka så blommade de såå fint, så lite torka mår de nog gott av!

(impad över mig själv för att jag kunde svara på en blomfråga

Hahaha!

Hera

Hmmm...det där sa ju lite om blomskötaren :)...he he...



Mona, vad roligt de ska ha. Det här har de sett fram emot länge...och hur det ska gå för M.... ;-) Tur att Läraren är med som vet vad barnen heter ha ha



/Hera

Anna

Jag har en sån jag med, och den blommar för fullt, min mamma fattar inte hur för mina andra blommor dör =)

Q

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress