Hera

Sköna Maj Välkommen!
En riktigt härlig vårdag har vi haft idag. Vi har krattat, plockat bort skrot, eldat och greijat hela dagen. Lillbulten har åkt traktor...vinterkedjorna plockades bort och M försökte skrapa ner vägen lite med snöbladet.


Hälsans Kök - Produkt Grönsaks Smördeg Morot




Hälsans Kök - Recept BlåbärsflarnIgår var vi bjudna till Svågern och Svägerskan, det blev en riktig familjesammankomst eftersom Svärföräldrarna (mina) också var med. Efter tacosen bjöd jag på en ny efterrätt som jag tillagade av grönsakssmördegsplattorna (himla långt ord)  jag fått via mitt "buzzadormedlemsskap". (Är någon sugen på att bli medlem så e-posta mig!) Gjorde blåbärsflarn, enkelt och gott! Här är receptet


Sedan var vi ner till Majbrasan som var vid lekparken i byn, det kanske var 200 pers som samlats...riktigt trevligt!


Dagens höjdpunkt!!!!

Skjutsade Hästtjejen till Hednäs för att hon skulle kliva på bussen där (skulle till Lycksele)...den var sen...jättesen...I vanlig ordning var vi ute i rätt god tid, tio minuter innan. Bussen var dessutom 40 minuter sen vilket gjorde att vi vankade runt på parkeringen där i 50 minuter...vilket i sin tur ledde till att Lillbulten började gå själv!!!! Det är ju skithäftigt!! Hon går dock enbart om hon har gympaskorna på sig...men det är en början!

Ha det gott allihopa, imorgon ska jag jobba! Det känns lite pirrigt för jag har varit föräldraledig i 1 år och 4 månader nu...

Kram Hera
image244
(Foto av www.brunutanpals.se)
Ice Lady

Ja se så fint hon står (och gick)! :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress