Hera

Nattåg bokat
Då har jag bokat nattåg för resan till Stockholm, 11 timmar...sovandes. Riktigt spännande, känner mig som ett litet barn :-) Jag har nämligen knappt åkt tåg sedan jag var barn. Har åkt X2000 ett par gånger plus Arlanda express ett flertal gånger men inget "vanligt" tåg...Min morfar jobbade åt SJ och förr var det väl tåg som gällde om man skulle någonstans. Mamma brukar sätta mig på rälsbuss i Storuman till Östersund, ibland för att jag skule hälsa på storebror men ibland kom...om det var morfars bror...och mötte upp, fikade med mig och lotsade mig vidare till ett tåg. Då var resans mål storasyster i Bollnäs....Jag tror hennes äldsta är född 1983...det var vid den tiden så då var jag typ 11 år.

Nu är det dags igen...3 bäddar har man i kupén...hur funkar det. Lägger man sig bara som man är på en brits och försöker sova eller har man pyjamas på sig och kryper ner i en go säng?

Jag har paus just nu i storstädning av huset...borde göra upp eld, äta lite, städa klart och duscha för om två timmar kommer min blivande chef och hämtar mig. Mitt nya arbetsgäng ska ju ut och ha trevligt ikväll...börja med att golfa. Just nu hoppas jag det är att stå på en "range" (heter det så?) för att öva, eller minigolf...för jag har inget grönt kort...och då släpps man väl inte ut på nån bana (tack och lov)...men är det på det viset så kan jag ju vara trevligt sällskap.

Igår var jag i Umeå på skattenämndsmöte...skulle shoppa lite efterråt men det var så vaaaarmt så jag orkade inte!
I förrgår sådde jag lite frön, ringblommor, ärtor, sallad, persilja, krasse och annat smått och gott i den befintliga rabatten jag har ...Inte bryr sig Lillbulten om det...hon klafsar rakt över med sina små fötter, hon går så det blir nära..vilka hinder som än finns!

Nej...måste ila!
/Hera
Lizaloop

haha du kan ha med dig en pyjamas för där får du riktiga täxken, hoppas att du är ensam i kupe´n för det är så sablars trångt mellan slafarna! Mycket bättre utrymme i liggvagnarna som har 6 bäddar, där brukar jag åka!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress