Hera

Långt men kort...ljust men mörkt...
Idag var det dags för frissabesök för Hästtjejen. Förra gången hade hon klurat och funderat, hittat två bilder på frisyrer hon kunde tänka sig. Efter rådslag med frissan så bestämde hon sig för den ena och blev jättenöjd. Det hade hon inte gjort denna gång...hon skulle bara toppa lite och klippa upp lite för hon skulle ju spara ut håret.

Det lät typ...jag vill jämna till längden så håret blir lika långt fram och bak (förrut var det kortare bak)...sen vill jag klippa upp det...okey...

Sedan köpte vi färg på ICA...hon ville ha en ljus färg. Eftersom hon pendlar mellan viljan att vara svarthårig och blond så är det här lite klurigt för mig...okey titta här säger jag...titta på förpackningen, du har den här färgen nu...om vi tar den här så blir det så här mycket ljusare...är det ok?...Mer kan det inte bli för du är så mörk nu...(och jag vill inte bleka) och det här var den ljusaste färgen som fanns...okey...

Kontenta...håret är för kort och hon är inte blond. Att jag tycker att hon är jättefin...hjälper föga!

Nog var det lättare förr...när sommarsolen blekte hennes hår och jag fick bestämma längden och klippte...och hon brydde sig inte ett dugg!


/Hera
Vi uppe i backen

Vi tycker iaf att hon blev jättebra, fast hon hade haft keps och cykelhjälm!

Hera

Härligt :-)Det behöver hon höra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress