Hera

Flasklamm
Ikväll har jag och Hästtjejen varit på skolan, föräldramöte, städning av skolområde (krattning), loppis och picknick (hur fasen stavas det?) stod på schemat. Det var trevligt att få träffa lite andra föräldrar, knyta lite fler kontakter. Vi valde att cykla dit upp, med cykelkärra (Lillbulten satt där nöjt) och en kratta lagd över styret. Lillbulten var jätteförtvivlad när vi skulle hem för hon ÄLSKADE sandlådan...så nu har vi en sådan på önskelistan...gärna en med lock så inte våran katt använder den som toa...

Imorgonbitti ska jag till Umeå, Lillbulten ska vara hos svärföräldrarna och eftersom hon skulle åka med M dit...så valde de att åka ikväll för att övernatta där (han åker typ 5 på morgonen)...så det är lite tomt här...

Hästtjejen är både bedrövad och överlycklig. Idag när hon var ute och red Sotis så tappade hon mobilen...någonstans på åkern....så hon har "kute åt å fram" hela eftermiddag utan att hitta den. Lycklig är hon dock för att hon fått ett flasklamm av grannen...den ska ha käk typ fyra gånger per dag...så nu har vi sådan välling fulla kylen!... Jag har påpekat för henne att det är en bagge ( = slakt i höst)...men det hörs inte vara något problem...säger hon nu i alla fall!...Ja vi får väl se hur mycket "bonnjänt" det är i henne till hösten ;-)

/Hera
Svägerskan

Oj! Har hon FÅTT lammet! Trodde hon bara var surrogatmamma! Vad kul! Vi kommer och testar om Svante-Fjant markerar vibrerande mobil imorrn. Ha så kul i storstan!

Hera

Jag trodde precis som du men hästtjejen säger att hon fått det. När jag pratade med grannfrun så sa hon att vi kunde få äta upp det till vintern...men det får de nog göra själva...he he

/Hera

Lizaloop

Va...äta upp husdjuret..haha

det skulle nog jag inte klara!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress