Hera

V.13 Måndag

  

Bunny Face Hallå allihopa...hoppas ni haft en bra påskhelg, det har jag! Lillbulten sover nu, hon har varit förkyld hela helgen. Just nu har hon feber...får se hur orolig natten blir. M börjar jobba 9.00 så det är ingen katatstrof om vi stör honom lite...




Nu har jag tisdag, onsdag och torsdag på mig att läsa inför tentan som jag har fredag morgon. ÄrStudent Head Explodes medveten om att jag tidigare skrivit att det här går nog inte o.s.v när jag lämnat in uppgifter för bedömning och tidigare tenta men den här gången är jag väldigt fundersam på om jag fixar tentan...har nämligen inte läst sista två veckorna...hmmmm inget att skylla på än min egen oförmåga till att peppa mig.

"Hopp kostar inget"...lär någon Colett ha sagt....så jag hoppas!


Min påskhelg då?
Jo jag har fått fyra fantastiskt härliga dagar...alla med vackert väder.
De två första var med min släkt, god mat, diskussioner kring det ena och det andra ( vilket det alltid blir när vi syskon träffs...och jag kan tyvärr inte säga att samtalen kommer att leda till att lösa världsfreden...utan det är banalare ämnen än så...  :-)   )...och kallt fiske på Uman. Jo Linda...jag gick dit med barnvagnen...men M parkerade...sorry! I alla fall, det blåste kallt som f*n...fiskekort hade vi köpt men den enda som fick fisk var mamma...å hon fick flera KILO!

  Sedan blev det två dagar hos M:s föräldrar...fiske och fika på en liten sjö som ligger nära deras hus. Mysigt och varmt! Vi löste väl inga större frågor heller men jag åkte skidor efter Svägerskans hund Svante...vilken kämpe! En tung vinglig jag i släptåg är ingen lätt match! Idag gick det jättebra, då åkte vi ner till Mushfikaplatsen. Igår när vi skulle öva ute på åkern så var han rätt trött andra varvet...så jag skidade på i godan ro....sen fick han syn på svägerskan och satte av i världens fart...jag hängde inte med utan stöp som en fura! Han blev förskräckt...sprang tillbaka till mig...slickade på mig för att få liv i mig ;-) och i alla iver så råkade han bita mig i örat...där jag brukar ha örhänget...så det blödde lite (så lite som ett iskallt öra på en människa med hög puls gör när det går hål i det...) . Fick låna ett örhänge av svärmor så inte hålet skulle läka ihop totalt...Det som inte dödar härdar!....Hmmmm, jag är rätt härdad!

Åååå jag är rätt trött nu känner jag!

Hörs imorgon!

Kram
/Hera

CAZZIS

Ha en bra kväll hörru ;)

Svägerskan

Hej hej! Jisses vilken trött Svante jag har ikväll! Vi har knappt sett honom sen vi kom hem *ler* Blir en ordentlig prommis imorrn för att mjuka upp stackarn. Vet varför selen åkte på sniskan nu. Har åtgärdat lite, så jag hoppas det blir bättre! Sov gott å hoppas lillbulten blir bättre. Här har det börjat snoras (Räka med lite rinnsnuva), men hon sover som en klubbad just nu iaf! Vi hörs!

Lizaloop

Ja men det låter väl som om du ändå haft det ganska bra! Såg du att jag mailade dig på tillhera@h. adressen?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress