Hera

V 10. Måndag
God morgon på er!

Den här veckan har hästtjejen sportlov så vi tänkte oss en resa "hemöver" till Storuman bl.a. Känns jättekonstigt att säga att Storuman är hemma, för är något hemma för mig (förutom där jag bor) så är det ju egentligen Gunnarn...kolonin...men nu säger vi Storuman eftersom jag har ett hus där...ett litet tag till. Ska kika till det i veckan, köra bort de sista sakerna. Det enda vi ska lämna tills i vår är grillen och kaninburen. Båda är lite illa till just nu...insnöat om man så säger.

Ska även förbi på jobbet och förnya en certifiering jag har där...hoppas det går bra. Det ska vara gjort före sista mars...förhoppningsvis kommer jag få nytta av den sen...Hoppas på nån lunch med lite friends...bara de inte åkt bort på lov i sin tur...

Veckan börjar dock med sjukgymnast i eftermiddag, imorgon prickmottagning.


Har på sistone tänkt mycket på de som inte finns bland oss längre.

Han (i min ålder) som hämtade möblerna i helgen ur lilla huset hämtade även fotografier och andra minnessaker efter sina farföräldrar som inte finns längre, även hans far är avliden.
Bloggare (Lizaloop  IceLady MotleyCrue )som bor uppibacken (tror jag) här har under förra veckan skrivit om deras barndomskamrater som gått bort på tok alldeles för tidigt och om de begravningar de var på.
Hästtjejen kikade igår igenom den röda asken där jag lagt hennes pappas börs, armbandsklocka, glasögon, rakvatten och andra små saker...han är saknad!
Grannen till mina svärföräldrar har dött, så de ska på begravning den här veckan.

Därför tänker jag avsluta med ett veckans citat som handlar om sorg. Rita Mae Brown lär ha sagt:
" Jag saknar fortfarande dem som inte längre är hos mig, men jag är tacksam att jag fått älska dem.
Den tacksamheten har nu till slut övervunnit sorgen"

Jo, jag kan hålla med om att sorgen nog nästan har övergått till tacksamhet...jag är framför allt oerhört tacksam för att jag fick Hästtjejen! Sedan är det så att hur jäkla konstiga girar och svängar livet än tagit med mig så har jag idag ett väldigt bra liv, dessutom har jag även fått en Lillbult :)
Så ni som befinner er i någon slags sorg eller annan kris idag...håll ut, det kommer annat!

/Hera
Ice Lady

Vilket fint citat!

Och "uppibacken" stämmer bra! ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress