Hera

Fokuserad...nej.
Har väldigt svårt att komma igång med läsningen igen, igår skickade jag in uppgift fyra...lite på vinst och förlust. Tycker att jag besvarade frågan i uppgiften men med ett A4 mindre än kravet, undrar hur handledaren ställer sig till det. Det får vi se. Hittar lätt på andra saker, städat skrivbordet, plockat påskris, gosar med Lillbulten...you name it! M jobbar natt i veckan, just nu är han ute och skrapar bort sörja från gårdsplanen. Hoppas det fryser på litegrann inför helgen då det är vindelälvsdraget...fast då får väl hundarna ont i tassarna istället...Snö finns det massor av men nu är den BLÖT.

Utvecklingssamtalet gick bra igår, väldigt bra. Hästtjejen jobbar enträget på, fort går det...kanske lite väl fort ibland. Men det är ett ständigt utflöde, textmassor som skrivs ner, teckningar som ritas, det sys, övningsböcker som räknas...Input då...jo hon läser massor. Saktar hon bara ner lite så kommer hon säkert skriva snyggare och få mindre slarvfel...men jag är lugn, det kommer nog med åldern.

Själv ser jag fram emot att få göra bort tentan, det blir nog råplugg sista veckan (tyvärr infaller det med påsklovet). I samma veva som tentan så färdigställs försäljningen av huset i Big Lake och köpet av huset här.

Vad trist bubbelbabbel det blev...nåt kul då...jo efter frukosten gick jag och bar Lillbulten. Det blev tungt, jag ställde ner henne och sa: - Ta och tjava iväg nu!....då gick hon 3 steg mot M...vi bara gapade!Shock 4 Så vi får se hur långt borta det är nu innan och springer runt för fullt!

  

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress